top of page

מילד יחיד - לאח בכור: אחרי הלידה

הרצאה עם ‬כלים‭ ‬פרקטיים‭ ‬מעולם‭ ‬האימון‭, ‬ הגישה‭ ‬המונטסורית‭ ‬והפסיכולוגיה‭ ‬החיובית‭.‬

בואי‭ ‬לדעת‭ ‬מה‭ ‬לעשות‭ ‬וגם‭ ‬מה‭ ‬לא‭ ‬לעשות אחרי הלידה.


הגענו הבייתה עם תינוק חדש! איזה שמחה!!!

לצד זה עשויים להיות אתגרים, ובדיוק בשביל זה אנחנו פה.



בהרצאה דיברנו על חשיבותו של המפגש הראשוני ואיך מומלץ לעשותו בצורה המטיבה.


עסקנו גם בהתנהגויות השונות של הילד בעקבות התמודדות עם השינוי:

4 מוקדי שליטה:

אכילה - ״ אתם יכולים להציע לי, אני לא חייב לאכול״

דיבור - ״אתם יכולים לדבר איתי, אני לא חייב לדבר איתכם״

צרכים - ״אתם יכולים להושיב אותי בשירותים, אני לא חייב להוציא״

שינה - ״אתם יכולים לשים אותי במיטה, אני לא חייב להירדם״


איך לזהות את הצורך שהילד שלי מנסה להשיג באמצעות התנהגות ״מפריעה״

ומה המענה המדויק לו באותו רגע.


איך לעודד נכון!

מה להגיד במקום אתה בוגר, אתה אח גדול, למה לא לתת פרסים!


כלים להתמודדות עם אלימות - מה עושים ובעיקר מה לא עושים

לא מענישים! לא צועקים! אבל מה כן עושים!?



מה כדאי ורצוי לעשות:

לשלב את הילד בפעולות היומיום הקשורות לטיפול התינוק:

  • לתת לו תפקיד מוגדר- יגרום לו להרגיש משמעותי, אחראי וחשוב.

  • להנגיש את שידת ההחתלה

  • לבקש ממנו ״ג׳סטות״ ״אתה יכול להביא לי בבקשה חיתול״, יגרום לו להרגיש שעזרתו נחוצה ושאנחנו זקוקים לו.

  • לא להכריח! אם הוא לא רוצה, הוא לא חייב.


הרחבת העצמאות היומיומית



 

המאמר והכלים‭ ‬האימוניים‭ ‬נכתבו‭ ‬בשיתוף: ‬

איילה‭ ‬ישלח- ‬מאמנת‭ ‬הורים‭ ‬צעירים‭ ‬בגישת ‭"‬אמא‭ ‬מאמנת״‭ ‬המשלבת‭ ‬כלים‭ ‬מעולם‭ ‬האימון‭ ‬המנטלי‭,‬ הפסיכולוגיה‭ ‬החיובית‭ ‬והחינוך‭ ‬המונטסורי‭. ‬



コメント


bottom of page