top of page

איך בונים רצף נכון של תרגילים?

בגישה המונטסורית יש רצף (סדרה) של דרגות קושי בתרגילים. ככל שהמיומנות משתכללת, נעלה בדרגת הקושי של התרגיל.


חשוב! לבודד את הקושי, בכל פעם נשכלל מיומנות אחת!


דגשים בבניית התרגיל:

🔹 אם אתן מזהות יותר קושי ותסכול מאשר אתגר עבור הילד, חזרו שלב אחורה ברצף. המטרה שלנו היא לעודד הצלחה ורצון לנסות שוב ושוב.


🔹 נגישות: התרגיל יהיה מונח על מגש עם ידיות שיכול להכיל את כל האלמנטים ושהילד יוכל להחזיק את המגש ביציבות.


🔹על התרגיל להיות אסתטי ומזמין עם כלים יפים.


🔹על כל אביזרי התרגיל להיות תקינים ושלמים ללא חוסרים בחלקים / יותר מדי אלמנטים.


➿בניית רצף הדרגתי:

🥢 תחילה הילד יעביר את הקוביות ללא אלמנט, באמצעות ידיו.

בתחלה יעבוד עם כף יד מלאה ולאחר מכן ישכלל את אחיזת שלוש האצבעות.

🥢 העברה בעזרת כפית.

🥢 העברה לכלי מחולק - חשוב מאוד שכמות האלמנטים תהיה זהה לכמות השקעים בכלי.

🥢 העברה באמצעות מלקחיים בעלי התנגדות רכה.

🥢 העברה לכלי מחולק באמצעות מלקחיים.

🥢 התאמת צבעים באמצעות הידיים.

🥢 התאמת צבעים באמצעות מלקחיים.

🥢 התאמת צבעים לפי תרשים מאתגר.


🥢 העברה באמצעות מלקחיים שונות בעלי התנגדות קשה.

🥢 העברה באמצעות פינצטה בעלת פתח קטן הדורשת עדינות וריכוז.


Comentarios


bottom of page